onsdag 27 januari 2010

17-18-19/12-2009

Vi har varit i Malawi en halv vecka nu, vid den fina Malawisjön med de livsfarliga maskarna i. Nej, det blir inget bad för mig. Malawi är fantastiskt vackert, grönt, kuperat. Människorna är otroligt gästvänliga och tar emot oss med öppna armar. Barnen är underbara.

Är i Chitimba nu och tar det lugnt i solen hela dagen. Vilar upp oss inför de kommande långa resdagarna vi har framför oss upp till Dar Es Saalam. Snart är vi på ZzzzZanZibar. Lovely.

Igår var det våran fem månaders dag. Saknar Malin väldigt mycket. Vet inte om jag längtar hem men alla fina människor där borta i skandinavien gör att jag längtar hem en smula.

Det var en lång bussdag hit till Chitimba. Billbussen hade fest på väg hit. Kändes fucking tragiskt. Tycker inte att det känns okej att vara full, gapig och totalt respektlös i det allra fattigaste Afrika där människorna inte har någonting. Men men, man gör ju som man vill. Jag väljer att inte festa när jag ser mammor med deras barn på ryggen gå längs vägen med en vattendunk på huvudet, på den väg vi kör med bussen där några häller i sig öl efter öl. Omoraliskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar