tisdag 19 januari 2010

Dag 20

1/12 Att vara sjuk i Afrika
--------------------------

Det har varit ett fruktansvärt dygn, och då tar jag inte i! Jag har feber och skulle göra mycket för att byta ut den 40 gradiga värmen här utanför mot något liknande ett svensk klimat. Igår blev Bea sjuk också, troligen rejält matförgiftad. Spyor och den här resan går på något sätt hand i hand, tyvärr. Det var hemsk och att jag dessutom var sjuk hjälpte ju inte. Men Bea har återhämtat sig och är på fötter igen, skönt. Systrarna klen, eller komabarnen som Stefan kallar oss. Bea och jag bor i egen lyxig bungalow, för att inte spy ner övriga 57 resenärer. Mohaha. Väldigt tacksam för det, skulle inte palla bussen nu.

Ikväll väntas afrikansk dans och buffé, vilket jag ska försöka ta mig igenom.

KONSTATERANDE: INTE kul alls att vara sjuk i Afrika. Blir man sjuk längtar man hem. Hem till trygghet.

You are still the only one that feels like home..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar