måndag 18 januari 2010

Dag 4 och 5

14/11-2009 -15/11 - 2009
---------------------------

Vi lämnade Kap Agulas lördagmorgon efter en svinigt kall natt med orkanvindar och skyfall. Den blev en lång 25 mils bussfärd mot Godahoppsudden. På Bussen spelar vi Ace of Basa varje morgon, "what a beautiful morning", helt underbart. Älskar stämningen på vår buss, den är bäst. Bull är bäst.

Godahoppsudden utlovade fantastisk utsikt och apor. Några apor såg vi inte men utsikten höll vad den lovade. Det blev 1, 5 timme vid Godahopps, sen bar det tillbaka till Fishoek för en natts sömn. Väckarklockan ringde 03:30 imorse. Vithajsdykning stod på schemat. Vid åkte ut till havs vid sju och där gungade det på rätt så rejält och det dröjde inte många minuter innan sjösjukan slog till. PANG sa det. Några timmar senare och fem spyor senare samlade jag mig och tog mig ner till hajarna. Häftiga djur. Elaka, stora och otroligt korkade!!

Just i skrivande stund är vi i Kapstaden. Bor på ett helt okej hostel mitt på Long Street. Bea och jag delar rum med Sanna och Stefan, SOS. Dags att sova nu snart, ska bli SÅ SKÖNT. Imorgon blir det sovmorgon till typ åtta kanske (Y), sen väntar kåkstäderna, tror det kan bli mycket givande. Det ser jag fram emot.

Sov gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar